Am cerut pe Grupul Antreprenorilor o ofertă pentru creare unui website. Ce am învătat după O SUTĂ de oferte primite?

Află cum poți alege mai înțelept atunci când vine vorba de construirea unui website / magazin online.

Am cerut pe Grupul Antreprenorilor o ofertă pentru creare unui website. Ce am învătat după O SUTĂ de oferte primite?

Introducere

Fac parte din Grupul Antreprenorilor ( pe Facebook ) din 2020 și în fiecare zi văd minim o postare de genul "Există cineva în grup care face site-uri? Aveți recomandari?" urmată de peste 100 de comentarii.

Am fost curios să văd prin ce trece un proprietar de afacere care postează un anunț de acest tip, așa că am creat repede un profil nou de Facebook, am intrat in grup și am postat.

Din primele minute am fost bombardat de comentarii, mesaje și emailuri. 

Am ajuns la 50 de comentarii ( chiar foarte puține.. majoritatea postărilor de acest gen depășesc lejer 100 de comentarii ), am primit 62 de mesaje si 49 de email-uri.

Toate cumulate au dus la peste 100 de oferte pentru construirea noului meu website fictiv.

Ce am solicitat?

Inițial am solicitat o ofertă pentru un website simplu de prezentare, apoi am adăugat câteva "extraopțiuni" care necesită mult mai mult timp de dezvoltare și o expertiză mai largă.

Practic, de la aproximativ 10-20 de ore, proiectul a sărit la 80-100 de ore.

Ce oferte am primit?

Am primit oferte care încep de la 300 de lei ( cu hosting, seo si tot tacâmul 😁 ) și ajung până la 5000€.

După adăugarea "extraopțiunilor" și urcarea proiectului de la 10-20 de ore la 80-100 de ore, majoritatea ofertelor au rămas neschimbate ( lucru EXTREM de îngrijorător )

Au venit 3 tipuri de oferte:

  1. Ofertele decente* - venite de la agenții sau freelanceri cu portofoliu fain -> 20%
  2. Ofertele mult prea ieftine - acestea au fost făcute în general de freelanceri la început de drum, fără portofoliu sau cu un portofoliu care lasă de dorit. -> 75%
  3. Ofertele mult prea scumpe - acestea au venit ca urmare a unei speculații. Discutând cu ei, le-am făcut cunoscut bugetul pentru website, iar oferta lor a venit raportată la buget. -> 5%

Vă las mai jos un print cu o ofertă din categoria 2. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu tool-ul, Figma este un tool pentru design.. un fel de Paint mai avansat ( o sa iau mult hate pentru asta 😁 ). Deci, cine vrea un Website Poză, vă pun în legătură 😂

P.S. Prețul propus este 700 de lei.. nu vă gândiți vreo secundă ca va face design-ul în Figma iar apoi il va construi custom.

SEO

Am cerut în paralel si o ofertă pentru SEO. Am jucat rolul omului nerăbdător care vrea rezultate rapide și dacă se poate și ieftin.

Jumătate dintre agențiile sau freelancerii cu care am discutat nu oferă deloc serviciul acesta.

Dintre cei care oferă și SEO s-au remarcat 3 categorii:

  1. Categoria "habar n-am despre ce vorbesc" -> 20%
  2. Categoria "voi spama website-ul tău în toate directoarele posibile" -> 50%
  3. Cei care au venit cu oferte decente* și o abordare corespunzătoare -> 30%

Prima categorie este alcătuită din cei care au promis ca noul meu website va ajunge pe PRIMA PAGINA GOOGLE, in câteva zile, fără să îi intereseze nici măcar ce keyword-uri aș vrea sa țintesc. În această categorie se află oameni care sunt în totală necunoștință de cauză, dar și oameni rău intenționați, gata să facă un "ban rapid", profitând de oamenii naivi care au incredere în promisiunile lor înșelătoare.

A doua categorie este formată din cei care pentru o suma modică ( câteva sute de lei ) vor spama website-ul tău în toate directoarele și prin toate website-urile spamy posibile. Acest lucru uneori chiar poate avea un rezultat de scurtă durata, astfel că ei sunt destul de convinși că fac treabă bună, chiar dacă nu știu exact cum și de ce.

Un exemplu din categoria 1 ( 700 de lei -> website + top3 pe google din prima lună ):

*Ofertă decentă - ofertă pe care EU o consider adecvată raportat la cerințele beneficiarului.

De ce trebuie să ții cont atunci când alegi agenția cu care vei colabora?

  1. Portofoliul agenției sau al freelancerului - caută să rezonezi cu stilul de design
  2. Preț - evită ofertele mult prea mici.. ai toate șansele să cheltuiești banii pe ceva inutil
  3. Promisiuni exagerate - evită cu orice preț ofertele care par prea bune pentru a fi adevărate

Concluzie

Există multe agenții faine, care presează servicii de calitate la un preț rezonabil, dar multora le este greu să se facă văzute în spam-ul din această perioadă. Este datoria ta să le găsești!

Nu îți lăsa imaginea brandului pe mâinile oricui. Alege cu cap!

P.S. Îmi cer scuze tuturor agențiilor de bună credință cărora le-am pierdut timpul cu acest experiment.

Ești pregătit să îți faci afacerea mult mai vizibilă?

Programează o discuție GRATUITĂ